Het voortdurend verbeteren van de conversie op je website helpt je de omzet van je bedrijf te laten groeien. Onder conversie verstaan we het percentage bezoekers dat een product afneemt, een offerte opvraagt, enzovoorts. Er zijn verschillende manieren om de conversie van een website te verbeteren. In dit artikel vind je drie tips die hierbij goed van pas kunnen komen.
Vind je het lastig om de conversie van je website te verbeteren? Kies in dat geval voor de hulp van een professioneel marketingbureau. Of kies voor een ervaren freelancer zoals Marco Bouman. Zij hebben de kennis en ervaring om je hierbij te helpen.
Tip 1: start met het gebruik van call-to-actions
Een eerste stap in het verbeteren van de conversie van je website is het gebruik van duidelijke call-to-actions, CTA’s. Deze CTA’s mogen best opvallen! Kies bijvoorbeeld voor een opvallende button op iedere pagina. Daarbij is het belangrijk om voor iedere pagina van je website één CTA te kiezen. Op de ene pagina is dit het opvragen van een offerte, op de andere het afnemen van een product.
Tip 2: laat mensen zich inschrijven voor je nieuwsbrief
Er zijn altijd bezoekers die een product niet bij het eerste bezoek aan je website afnemen. Het is zonde wanneer je deze bezoekers verliest. Laat deze bezoekers zich inschrijven voor je nieuwsbrief. Zo kun je ze via de nieuwsbrief op een later moment alsnog aanzetten tot het doen van een aankoop in je webwinkels. Daarbij kun je hen direct een kortingscode aanbieden, wanneer zij hun e-mailadres achterlaten. Een tweede stimulans om een aankoop te doen.
Tip 3: werk met een pop-up op pagina’s
Het gebruik van een pop-up is wellicht niet de meest geliefde methode om de conversie van je website te verbeteren. Het kan echter wel bijzonder nuttig zijn! Met een pop-up trek je meteen de aandacht van een bezoeker. Zet de bezoeker in de pop-up aan tot het doen van een aankoop door deze bijvoorbeeld te wijzen op een kortingsactie.