Online marketing bureau

3 nuttige tips om je positie in Google te verbeteren

Google speelt een steeds belangrijkere rol in ons dagelijks leven. Bedenk zelf maar eens hoe vaak je deze zoekmachine precies aanspreekt. Waarschijnlijk meerdere keren per dag. Bijvoorbeeld wanneer je jezelf iets afvraagt of op zoek bent naar bepaalde producten, diensten of mensen. Als ondernemer is het dan ook enorm belangrijk om dit medium op de juiste manier in te zetten. Via Google kan je immers je grootste doelgroep bereiken. Toch is dit makkelijker gezegd dan gedaan. 

De meeste mensen scrollen niet verder dan de eerste of hooguit de eerste twee pagina’s met zoekresultaten. Wanneer jouw bedrijf veel verder wordt genoemd, dan is de kans klein dat mensen via Google hierop uit zullen komen. Zo laat je een hoop mogelijke klandizie liggen. Hoog tijd om hier dus verandering in te brengen. Maar hoe pak je dat aan? Hier zijn 3 tips om jouw positie in Google te verbeteren. 

Werk aan zoekmachine optimalisatie 

Een betere positie in Google begint met goede zoekmachine marketing. Er zijn verschillende manieren waarop je jouw positie in Google kunt verbeteren. Hier komt voldoende online marketing aan te pas. Denk vooral niet dat je dit wel ‘even’ zelf kunt doen, want dan kom je al snel van een koude kermis thuis. Zoekmachine optimalisatie is namelijk lastiger dan je denkt. Bovendien verandert het ieder jaar weer opnieuw. Om bij te blijven bij alle ontwikkelingen zal je hier fulltime je tijd in moeten investeren. Als ondernemer gaat dat meestal niet. 

Daarom is het slim om dit gedeelte van online marketing uit te besteden aan een vakman. Er zijn enorm veel SEO Specialisten online te vinden die jou hierbij kunnen helpen. Vergeet niet dat ieder bedrijf om een andere aanpak vraagt. Zij zullen samen met jou een plan op maat maken om uiteindelijk de beste resultaten te kunnen boeken. 

Optimaliseer je website 

Een goede website bouw je niet zelf. Dit is simpelweg een feit. Nu kan je stellen dat met de huidige eenvoudige programma’s iedereen in staat is om een mooie website te bouwen, maar een mooie website betekent zeker niet alles. Mooi zegt bijvoorbeeld niet of deze site ook daadwerkelijk goed gevonden kan worden. Voor een betere vindbaarheid van je website moet toch echt meer gebeuren. Daarom is het slim om het bouwen van je website aan een externe partij over te laten. 

Hierbij moet er bijvoorbeeld gekeken worden naar de laadsnelheid, de bijbehorende webteksten en de eventuele afbeeldingen die worden gebruikt. Dit zijn allemaal factoren die uiteindelijk van invloed kunnen zijn op de vindbaarheid in Google. Een betere positie begint dan ook bij het optimaliseren van jouw website. Pas dan kan hier verder op ingespeeld worden. 

Kijk naar concurrenten 


Vul zoekwoorden in die ook van betrekking kunnen zijn op jouw bedrijf en website. Welke websites staan er nu bovenaan? Deze kunnen ook wel als jouw grootste concurrentie op de digitale markt gezien worden. Doe hier je voordeel mee. Klik de sites aan en bekijk welke verschillen er zijn tussen hun website en die van jouzelf. Door naar de concurrentie te kijken, leer je meer over het verbeteren van je positie in Google en lukt het misschien zelfs ook om zelf een betere klantenervaring te bieden. 

Leave a Reply