zakelijk

De digitale receptionist: dé uitkomst in de onlinewereld

In deze eeuw van vooruitgang en technologische revolutie wordt er steeds meer geautomatiseerd. Waar dit begon met machines in fabrieken, die het werk velen malen efficiënter maakten, komen daar door de opkomst van computers steeds meer en meer taken bij. Waar veel mensen nog denken aan autofabrieken als het gaat om automatisering, komen er in werkelijkheid steeds meer lange tijd menselijke beroepen bij. Steeds meer is er dan ook mogelijk met het inrichten van digitale platforms.

Software om een digitale receptie te realiseren

Zo kan de digitale omgeving tegenwoordig ook veel taken van een receptionist op zich nemen. Met bezoekersregistratie software bijvoorbeeld kan de werklast van de receptie verlicht worden. Hoewel dit soort software natuurlijk het menselijke contact niet kunnen vervangen, kan het wel hier meer ruimte voor geven. De receptie heeft immers niet alleen als taak het registreren van bezoekers, maar is ook belangrijk voor een gastvrije ontvangst van je gasten. Die gastvrijheid zal de computer voorlopig nog niet kunnen vervangen, maar dit kan wel meer de focus worden van de receptionist als zijn saaie makkelijke taken door een computer worden overgenomen. Als dit minder belangrijk is voor uw bedrijf kan u ook kiezen voor een volledig onbemande receptie. Hierbij kan je er dus voor kiezen om een zuil met een tablet in je receptie te zetten, waar bezoekers hun informatie kunnen invoeren en informatie kunnen krijgen over waar ze heen moeten. 

Apps koppelen aan de software

Het is ook mogelijk om dit soort software aan te sluiten op apps. Hiermee kunnen gasten vanaf hun eigen telefoon hun gegevens invullen, zodat je minder van zulke zuilen nodig hebt. Maar ook kan het aangesloten worden op een mailingsysteem. Bijvoorbeeld door een QR-code in de uitnodiging via de mail te zetten, kan je deze scannen en zo automatisch alle relevante informatie opnemen. Met een app zou dit ook mogelijk zijn als dat gewenst is natuurlijk. 

Leave a Reply