Ga je binnenkort een kantoor inrichten? Dan moet je onder meer verschillende meubelen kopen. Zo moeten er bureaus en bureaustoelen aanwezig zijn, evenals vergadertafels. Je ontdekt al snel dat je flink wat meubelen nodig hebt. Dit maakt dat het inrichten van een kantoor niet bepaald goedkoop is. Toch kun je betrekkelijk eenvoudig besparen op het inrichten van jouw kantoor. Benieuwd hoe je dit doet? Wij zetten hier 3 tips op een rijtje.1. Koop nooit bij de eerste de beste verkoper Er zijn vandaag de dag talloze partijen waarbij je terecht kunt voor kantoormeubelen. De meeste ondernemers kiezen lukraak een verkoper uit, omdat zij er zo min mogelijk tijd en moeite in willen steken. Dit is een optie, maar wij raden het jou niet aan. Waarom niet? Omdat je mogelijk onnodig veel betaalt als je het meubilair koopt bij de eerste de beste verkoper.
Wil je besparen op de inrichting van jouw kantoor? Dan doe je er goed aan verschillende partijen met elkaar te vergelijken. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de website van verschillende verkopers te bezoeken. Hier worden vaak prijzen bij de kantoormeubelen vermeld, waardoor je uit kunt rekenen hoeveel geld je kwijt bent. Weet je exact welke en hoeveel meubelen je moet hebben? Vraag dan een offerte aan bij verschillende partijen. Leg deze offertes naast elkaar en je weet direct waar je het minst betaalt voor kantoormeubilair. 2. Kies voor tweedehands kantoormeubelenMoet er nieuw kantoormeubilair komen? Dan denken de meeste ondernemers niet snel aan tweedehands kantoormeubelen. Toch is dit zeker het overwegen waard als je wilt besparen op het inrichten van jouw kantoor. De prijs van tweedehands bureaus, bureaustoelen en tafels ligt vaak aanzienlijk lager dan die van nieuwe meubelen. Neem dit daarom serieus in overweging.
Helaas denken veel mensen dat de kwaliteit van tweedehands kantoormeubelen een stuk minder is. Toch is dit lang niet het geval. Een groot deel van het tweedehands kantoormeubilair verkeert namelijk nog in uitstekende staat. Hierdoor beleef je vaak jarenlang plezier aan deze meubelen. Reden genoeg om tweedehands kantoormeubelen serieus in overweging te nemen. 3. Laat jouw medewerkers vaker vanuit huis werkenAls je veel personeel in dienst hebt, kost het vernieuwen van jouw kantoormeubilair je eigenlijk altijd veel geld. Het maakt in dat geval niet uit of je kiest voor nieuwe of tweedehands kantoormeubelen. Wordt het je allemaal iets te gortig? Overweeg dan of je echt zoveel meubilair nodig hebt. Je kunt namelijk ook een deel van jouw personeel vanuit huis laten werken. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun medewerkers één, twee of drie dagen thuis te laten werken. Wanneer je dit goed plant, heb je aanzienlijk minder kantoormeubelen nodig. Mogelijk kun je zelfs wel een kleiner pand betrekken, waardoor de kosten alleen nog maar verder dalen.
Blog met dagelijkse uitdagingen