Is jouw huidige telefoon aan een upgrade toe en heb je geen zin om naar de winkel te gaan? Dan is het natuurlijk ideaal om jouw nieuwe smartphone online te kopen. Helaas zijn er veel oplichters actief op het internet en voor zo’n groot bedrag begrijpen we dat het best een uitdaging kan zijn als je online een telefoon wilt kopen. Waar moet je allemaal op letten? We geven je graag een aantal tips waar je naar kunt kijken als je online een telefoon gaat kopen.
Weet je al welke telefoon je wilt kopen?
Ben je er al uit welke telefoon je wilt aanschaffen? Of ben je nog druk bezig met research welke telefoon het meest geschikt is voor jou? Ga je voor nieuw? Of kies je voor een refurbished toestel? Zelf was ik een tijdje geleden ook op zoek naar een nieuwe telefoon en uiteindelijk heb ik een iPhone X refurbished aangeschaft. Ik moet zeggen, ik was er een beetje sceptisch over, maar het scheelde ruim een paar honderd euro met een nieuwe iPhone X, dus ik dacht.. Het is de moeite waard om het te proberen. Ik kan je vertellen, ik raad het iedereen aan!
Webshop keurmerk
Als je eenmaal weet voor welk toestel je wilt gaan, dan kun je gaan bepalen bij welke webshop je deze gaat aanschaffen. Als een webshop is aangesloten bij de Thuiswinkel waarborg bijvoorbeeld, dan heb je als consument een aantal voordelen. Zo kun je veilig online betalen, is jouw privacy gewaarborgd, kun je naar een onafhankelijke geschillencommissie, weet je bij wie je koopt, heb je ook de mogelijkheid om de telefoon achteraf te betalen en bovendien word je ondersteund door de Consumentenbond. Kortom, let erop of een webshop een keurmerk heeft!
Garantie
Ook is het belangrijk om te controleren hoe het zit met het garantietermijn. Zo heb ik met mijn toestel 24 maanden garantie. Ideaal als er dus iets met het toestel aan de hand is. Of de verkoper garantie biedt moet altijd ergens op de website staan. Kun je het niet vinden? Dan kun je het altijd nog even navragen bij de klantenservice. Wel raad ik je dan aan om te vragen of zij dit ook naar jou kunnen e-mailen, zodat je het zwart op wit hebt staan.
Klantenservice
Wat ik ook erg belangrijk vind om naar te kijken is of de klantenservice goed bereikbaar is. Als je ergens vragen over hebt en je wilt contact opnemen met de klantenservice, maar je staat vervolgens ruim een uur in de wachtrij, of je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, dan zou ik persoonlijk snel afhaken. Maar dat is mijn mening..
Succes!
Ik hoop dat je iets gehad hebt aan mijn tips en ik wens jou heel veel succes bij het online kopen van jouw nieuwe telefoon!